Kochani,
o tym samochodzie właściwie wszystko zostało powiedziane,
chociaż samo Porsche jeszcze ostatniego słowa nie rzekło i pewnie prędko tego
nie zrobi. Niemniej jednak, grzechem wręcz śmiertelnym byłoby o 911 nie
wspomnieć.
Pojazd kultowy ze wszech miar, unikatowa jak na super
samochód budowa. Relatywnie niewielka moc + tylny napęd a osiągami przewyższa
niejeden mocniejszy. Kultowy silnik przeciwległy - boxer w wielu odmianach
mocy.
Wszystko to składa się na legendę motoryzacji - Porsche 911.
Początkowe wersje produkowanego o 1963r. samochodu bardzo
narowiste (szczególnie pierwsze turbo z 1978r.), ale dzięki wyglądowi i szybko
rosnącej sławie marki chętnie kupowane przez bogatych. Wielką zaletą 911 jest,
w przeciwieństwie do np. włoskich kolegów, że pojazd nadaje się równie dobrze
na tor jak i do pracy.
Wyjątkowa linia nadwozia ,która kojarzy się z rozdeptanym
VW Beetle od razu wpada w oko, mimo że produkowana od wielu lat - cały czas
trzyma te same linie. Przód ala Alfa Romeo Spider dodaje klasy pięknej włoszki.
Były i wpadki - słynna wersja 996 i dziwaczne przednie światła to najlepszy
przykład (chociaż jak wszystko - jest kwestią gustu).
Zainteresowanych opisem technicznym zapraszam na stronę
Wikipedii: Porsche 911
W ramach ciekawostki - Porsche tak się rozochociło swoimi
sukcesami sportowymi, że 911 wystartowała min. w Rajdzie Paryż-Dakar.
Startowało również w słynnej Grupie B o której jeszcze nie raz ode mnie, drodzy
Czytelnicy usłyszycie.
Dla fanów turbodoładowania istotną informacją będzie
również, że to dzięki Porsche sprężarki trafiły pod maski samochodów które jako
pierwsze zespoliło ją z silnikiem 911.
Producent idzie również w kierunku fanów sportu i
zawodników, dla których wydawane są wersje specjalne w mniejszym lub większym
stopniu przygotowane do jazdy wyczynowej.
Na zakończenie zapraszam na bardzo ciekawy film poświęcony
Porsche 911 a konkretnie wizualizacji jego poszczególnych modeli:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz